online-strategy
online-strategy
online-strategy
Marketing

Wat is online adverteren?

QUEBEC

Je hebt een bedrijf, je biedt een dienst of product aan en je wil klanten. Tja, zo kort door de bocht zijn sommige zaken gewoon. Dit ook: alles wat je digitaal doet om aan klanten te komen, mag je zien als online adverteren. ‘Kost adverteren dan geen geld?’ horen we je vragen. Vroeger wel. Toen moest je visitekaartjes laten drukken, brochures verspreiden – investeren. Tegenwoordig zijn Facebook, Instagram en LinkedIn jouw online visitekaartjes en daar hoef je niet zonder meer direct geld in te steken. Al kan ‘t wel erg slim zijn.

Online adverteren is dus alles wat je op het internet doet om klanten te werven. Waarom zou je dan nog investeren in online marketing, als je met nul cent ook al op weg bent? Nou, je bent niet de enige die online adverteert. Sterker nog, iedereen adverteert online. Jouw digitale succes aan het lot overlaten, is dus niet de beste strategie.

Wat wel de beste strategie is? Dat hangt met online adverteren van een hele hoop aspecten af; wie is je doelgroep, waar kun je deze het beste bereiken en wat voor content heb je daar voor nodig? Voor online adverteren geldt dan ook: ‘easy to do, hard to master’. Laten we daarom eens kijken hoe Create & Convert jou op pad kan helpen.

Klik voor de gratis online adverteren check

Alle digitale communicatie valt onder de noemer ‘online adverteren’. Waar moet je dan beginnen om je kans op succes te vergroten? Simpel: doe onze gratis check. Dan hoef je alleen te klikken en ontdekken wij jouw pad naar de beste resultaten.

Daag ons uit

Zo kom jij verder met online marketing

Dit levert online adverteren je op

Je bent vast wel eens de wonderbaarlijke verhalen tegengekomen van muzikanten die online ontdekt worden en in korte tijd transformeren tot supersterren. Zegt Billie Eilish je iets? Zij werd ontdekt op Soundcloud en had op haar 18de verjaardag al 40 miljoen volgers. Dát kan online adverteren voor je betekenen. Als we het goed spelen, is het internet jouw poort naar gigantisch succes. Ben je er klaar voor?

Mailtje sturen

Word eindelijk gevonden

Succes met Google
Ads

‘Hé Google, beginnen 93% van alle online interacties echt via een zoekmachine?’ Zeker weten! Denk er eens rustig over na, dat is absurd. Het laat ook direct de immense kansen zien die adverteren via Google Ads je biedt. Want het is dus realistisch om te denken dat het grootste gedeelte van jouw doelgroep via zoekmachines te bereiken is. Daar moeten we gebruik van maken.

Waardevol publiek

Bereik business met LinkedIn

LinkedIn is een kwalitatief hoogwaardig platform voor online adverteren. Op LinkedIn komen de meeste mensen namelijk met een reden. Niet om gedachteloos te scrollen, zoals bezoekers op Instagram of TikTok. Op LinkedIn wordt actief gezocht naar oplossingen. Wat als jij via LinkedIn Ads laat zien dat jij het antwoord bent op de problemen van jouw doelgroep? Dan haal je waardevol publiek binnen, met een grote kans om klant te worden.

Blijvend effectief

Verkoop meer via Facebook

Wat het nieuws ook zegt over de populariteit van moederbedrijf Meta, adverteren via Facebook en Instagram blijft nog altijd effectief. Gaan we je advertenties via dit platform aansmeren als je doelgroep uit tieners bestaat? Zeker niet. Wij weten welk publiek we op welke plek het beste bereiken. En zit jouw doelgroep op Facebook en Instagram? Dan zijn dit makkelijke en doeltreffende platformen voor online adverteren.

BIG

Gericht adverteren helpt je scoren

Adverteren kan op twee manieren: alsof we samen F’jes-voetbal spelen óf als de Go Ahead Eagles. We kunnen met z’n allen bovenop de bal duiken, of met een strategie richting ons doel bewegen. Mag je raden waar wij voor gaan. We adverteren gericht, bereiken het doel en scoren – zoals ‘onze’ Eagles!

In internetjaren zijn we stokoud, én wijs

Wij adverteerden al op het internet vóór TikTok bestond. Oké, zelfs al vóór Instagram populair werd, maar daardoor voelen we ons oud. Toch, in die vele jaren hebben we het één en ander geleerd over de beste tactieken en die passen we nog altijd toe voor onze klanten.

Wil jij gratis advies over online adverteren?

Zet de eerste stap naar succesvol online adverteren: vraag onze gratis check aan. Wij ontdekken hoe jouw bedrijf online meer gaat bereiken.

Veelgestelde vragen

Helpt online adverteren me ook organisch hoger op Google komen?

Hoofdzakelijk: nee. Toch heeft het wel invloed. Als we bijvoorbeeld voor je adverteren via Google Ads en we stoppen daarmee, dan ben je direct niet meer bovenaan de zoekresultaten terug te vinden. Toch, dankzij Google Ads zul je meer bezoekers op je website hebben gehad en dit helpt uiteindelijk wel mee om jouw pagina hoger in de Google Rankings te laten komen.

Wat zijn de kosten van online adverteren?

Hoewel we weten dat je hoopt op een concreet antwoord, is dat onmogelijk te geven. De kosten om online te adverteren, hangen namelijk van veel verschillende zaken af, zoals de populariteit van zoektermen waarop we adverteren. Hoe populairder, hoe duurder het per click is om een advertentie te kopen. Bij Create & Convert spenderen we nooit budget waar jij geen akkoord op hebt gegeven, dat geeft hopelijk een gerust gevoel.

Hoe snel zie ik resultaat met online adverteren?

Direct! Vanaf het moment dat we bijvoorbeeld Google Ads aanzetten, zie je dat jouw bedrijf door meer mensen wordt gezien. Of dit ook direct voor meer klanten zorgt, hangt natuurlijk af van de effectiviteit van de campagnes – dat is iets wat we vaak aanscherpen om écht groot succes te behalen. Zo werkt online adverteren nou eenmaal: proberen, leren en aanpassen.