online-strategy
online-strategy
online-strategy
Marketing

Waarom zou je LinkedIn inzetten om te adverteren?

QUEBEC

Stel je het social media-landschap voor als een familieverjaardag. Facebook is die gezellige tante die al wel een jaartje ouder wordt en vooral foto’s van haar kleinkinderen laat zien. Instagram je hippe nicht waarvan ‘t lijkt alsof ze geen baan heeft, maar toch altijd in het buitenland zit, en TikTok je broertje met ADHD. LinkedIn? Dat is de familievriend waar iedereen heen gaat voor advies. Financiën, online marketing, burgerrecht, hypotheken, constructie; LinkedIn heeft alles in huis.

Ben je op zoek naar professionele hulp, dan doe je dat op LinkedIn. En als jij dat doet, doen anderen dat ook. Wanneer jij dus op zoek bent om serieuze mensen te helpen met serieuze antwoorden, dan ga je adverteren op LinkedIn – het perfecte platform voor B2B marketing. De kracht van LinkedIn is dat je weet wat je er aan hebt. Ga je er consumentenproducten aanbieden? Niet snel, maar als je diensten aanbiedt, is het dé plek.

Een ander groot voordeel is de kwaliteit van de leads die je via LinkedIn bereikt. Op LinkedIn zijn mensen aanwezig op professionele titel en vaak op zoek naar andere bedrijven die hen helpen hun doelen te bereiken. Geen eindeloos gescroll, zoals op Instagram of TikTok, maar gerichte zoekacties. Daarom zorgen we dat jij daar gevonden wordt.

Klik en je krijgt gratis advies voor LinkedIn adverteren

Laten we het maar gelijk verklappen: LinkedIn is geen goedkoop platform voor advertenties. Daarom raden we je aan alle gratis hulp te vergaren die je maar kan krijgen. Laten wij nou net gratis LinkedIn advies bieden, die je vindt achter deze knop.

Daag ons uit!

Hoe wij jouw publiek gaan bereiken

Zo helpen we jou beter adverteren op LinkedIn

De kunst met online adverteren, dus ook op LinkedIn, is jouw publiek een stap voor zijn: ontdekken wat ze zoeken nog voordat ze dat doen. Want alleen dan wordt jij gevonden op het moment dat iemand een gerichte zoekvraag heeft. Onze LinkedIn-tactieken zijn er dan ook op gericht te ontdekken hoe we op het juiste moment op de juiste plek zijn.

Mailtje sturen

Hoogwaardige leads

Bereik B2B professionals

LinkedIn is lekker duidelijk: hier bereik je professionals. Als je een bedrijf hebt dat B2B opereert, is er dan ook geen betere plek dan LinkedIn om de grootste delen van je doelgroep te bereiken. Tegelijkertijd betekent het dat jij én wij ons uiterste best moeten doen om échte waarde toe te voegen aan de conversatie op LinkedIn, zodat we niemands tijd verdoen.

Serieus de beste

Beantwoord zoekvragen

Op LinkedIn komen mensen niet om even een uurtje de tijd te vergeten. Daarvoor zetten ze Netflix aan. Gebruikers op ‘s werelds grootste professionele netwerk zitten met actieve zoekvragen en willen altijd weten hoe ze kunnen vermenigvuldigen door te delen. Dit betekent dat LinkedIn perfect is voor hoge kwaliteit leads en goede conversie.

De spiraal van succes

Word de specialist

Door met LinkedIn jouw aanwezigheid in de branche te vergroten, zul je na verloop van tijd een grotere rol in jouw branche innemen. Dit zorgt ervoor dat mensen als eerst aan jou denken als ze een vraag hebben – wat zorgt voor meer business. Die business helpt je weer om jezelf in de kijker te spelen en zo begint de cirkel opnieuw.

BIG

Bereik het publiek dat jou zoekt

Adverteren op LinkedIn heeft een hele hoop verschillende knopjes en schuifjes om precies die doelgroep te bereiken die jou het meest gaat opleveren. Onze specialisten weten precies hoe ze alle mogelijkheden van LinkedIn naar jouw hand zetten.

Zet onze LinkedIn-specialisten aan ‘t werk

Wij hebben een team LinkedIn-specialisten dat staat te trappelen om aan ons volgende succesverhaal te werken – ben jij dat? Want als bedrijf kies jij of je jouw concurrenten voorblijft. Ga jij voor succes met onze tried and tested technieken voor LinkedIn adverteren?

Doe de gratis LinkedIn efficiëntie-check

Gratis? Harstikke gratis! Wat? Onze LinkedIn adverteren check, waarmee we kijken hoe jij efficiënter kunt scoren op LinkedIn.

Veelgestelde vragen

Kan ik content van andere kanalen hergebruiken op LinkedIn?

Ja en nee. Het ligt aan de content die je voor andere kanalen hebt. Op andere platformen zijn gebruikers namelijk vaak minder serieus, terwijl het er op LinkedIn echt om draait om waarde toe te voegen aan het gesprek. Hergebruiken is dus misschien niet het goede woord, maar je kan bestaande content zeker als basis gebruiken.

Is adverteren op LinkedIn eigenlijk wel effectief?

Ai, misschien vraag je dit omdat je nog nooit succes hebt gehad met adverteren op LinkedIn. Dat kunnen we ons goed voorstellen, het is een lastig kanaal. Ook voor ons is LinkedIn elke keer een uitdaging, maar wij kennen wel de technieken om jouw kansen te vergroten en geven niet snel op.

Wanneer zie ik resultaat van adverteren op LinkedIn?

Dat kan wel even duren, omdat we aanbevelen het adverteren op LinkedIn even de tijd te geven. Het kan zijn dat een eerste campagne niet direct de juiste mensen bereikt, maar wat ons betreft geven we dan niet op, maar sturen we bij en proberen we het opnieuw. Uiteindelijk gaan we de vruchten plukken, al kost het even wat werk.